21 mei 2011

The Colourblocking Trend

Voordat je begint met lezen: Colourblocking staat al maanden in het middenpunt qua fashion, maar ik vond het niet het echt een geschikt moment om er over te hebben, omdat het heel lang heel koud was in Nederland. Vandaar dat het nu pas op de site is gekomen!


Colourblocking. Het is een welbekend begrip deze lente en zomer, maar zoals elke trend kun je ervoor kiezen om je erdoor te laten inspireren of simpelweg te skippen. Ik kan wel zeggen dat ik vrij snel op de hoogte ben van de laatste mode (thanks Grazia!), maar veel trends laat ik aan me voorbijgaan, omdat ik het simpelweg niet bij me vind passen.
Maar over The Colourblocking Trend, ben ik razend enthousiast!
Het belangrijkste is het dragen van felle kleuren. Al is het niet in je kleding, is het wel in je make-up of op je nagels.
Het is de bedoeling dat je een groot deel van je outfit rustig houdt, alleen dan voeg je er nog 1 of 2 (of 3) knalkleuren aan toe. Me wants! 
Kleding
Het allerleukste vind ik het dragen van Colourblocking in je kleding, hoewel ik nog niet echt tijd heb gehad om even wat nieuwe items te scoren.. Binnekort zal ik zeker even heel Amsterdam en dergelijke afstruinen, om mijn garderobe weer up-to-date te krijgen :)

Sterren  hebben deze trend natuurlijk alláng opgepakt, een paar plaatjes ter inspiratie:


Leona Lewis
Ik zal dit zelf niet zo snel dragen, ik vind het een beetje te tuttig. Maar Leona snapt precies hoe ze de trend moet uitvoeren: Ze houdt haar look rustig (Nude pumps, zwarte nagellak, geen accesoires), maar kiest daarentegen ook voor twee knalkleuren.


Cheryl Cole
In één woord: Super! Vooral die ruches-top, waar kan ik een mooie look-a-like vinden?!


Pixie Lott
Ze heeft de plank volledig misgeslagen naar mijn mening. Ik weet niet wat het is, maar het matcht gewoon niet.

13-STREET-STYLE-BF_1831155a

Maar, hier laat een (onbekende) fashionista zien dat je oranje en zwart -in tegenstelling tot de foto hierboven- wel degelijk met elkaar kan combineren!


Nagels
Niets is te gek, gewoon lakken die handel!



























Mooi kleurtje, volgens mij vind je net zo'n kleurtje in de lijn van Catrice. ('I Sea You!')



:) :) :)
Als je goedkijkt zie je dat RiRi smiley's op haar gele nagels heeft, how cute!



Ik moet mijn grenzen nog een beetje verleggen, maar je hebt kans dat ook ik aan de gele nagellak ga haha!

Make-up
Over het make-up gedeelte ben ik niet zo enthousiast. Ik hou wel van een mooi aangezette blush (niet te veel natuurlijk), verder vind ik het niet zo erg om kleurtjes op mijn ogen te hebben, mits het mooi uitgeblend is. Voor de rest ben ik niet zo dol op felle kleuren in mijn 'gezicht-zone'. Respect trouwens voor mensen die dit wel gewoon aandurven!
Om je toch even een idee te geven over wat colourblocking inhoudt qua make-up, heb ik twee tutorials uitgezocht.





Ik zou het erg leuk vinden als je je mening achterlaat over Colourblocking, ben hier erg benieuwd 
naar!


xoxo!

Geen opmerkingen: