5 mei 2011

DIY: Stoffen armband

Als er iets is waarvan ik hou, zijn het Do It Yourself's. Het liefst zo simpel mogelijk, maar wel met een leuk resultaat. Vandaag laat ik jullie zien hoe je een stoffen arband moet maken, maar wel eentje die gewoon stevig is en lang mee kan. Al benieuwd? Lees snel verder!

-pic-
Tadááá

Het is súpersimpel!

Dit heb je nodig:
-druk stofje (of juist niet, ik heb een bloemetjeslegging gebruikt van de Primark)
-schaar
-secondelijm (in ieder geval één die supersterk is en doorzichtig opdroogt)
-simpele armbanden van staal

-pic-
Als eerst knip je het stofje in stroken. Dit hoeft niet recht, want dat zie je toch niet op de armband. Zolang er maar geen hoeken inzitten, als je snapt wat ik bedoel (zo'n effect wat je krijgt met een kartelschaar). Het mooiste is als je stofje niet rafelt, maar ook met kan het een leuk effect zijn.

-pic-
Ik gebruik twee stalen armbanden, voor een wat dikker effect. Deze plak ik (voor een deel) opelkaar, zodat ze wat steviger zijn om mee te werken.

Wat je doet: Je wikkelt de stroken stof om de armbanden heen, de dikte kun je zelf bepalen. Je kan bijvoorbeeld meerdere lagen aanbrengen, zodat de armband iets smaller valt en beter past (in mijn geval). Het is wel belangrijk dat je het begin van je stof vastzet met lijm aan de armband, anders kan dit verschuiven. Als je je strook helemaal hebt omgewikkeld, breng je weer een drupje lijm aan. Enzovoort.

Nadat je dat hebt gedaan kun je het hierbij laten, maar vooral als je een effen stof hebt, is het leuk om de boel nog een beetje te versieren! Denk aan strikjes, steentjes die je erop plakt, noem maar op.

Het resultaat:




Laat me weten wat je ervan vondt, wil je meer DIY's lezen?


xoxo!

Geen opmerkingen: