6 mei 2011

Good morning sunshine ♥

Piep. Piep. Piep.
Misschien een rare vraag, maar irriteer jij je ook zo aan je wekker? 1. Omdat het überhaupt afgaat maar 2. om het irritante geluid? Nou ik in ieder geval, wel! Ik vind het gewoon zo hinderlijk, het gaat door merg en been, ik werd altijd zó vervelend wakker. Ik heb ook wel eens mijn mobiel als wekker gebruikt (met een relaxt muziekje als 'wek-tone'), maar al snel begon ik dat liedje te herkennen als mijn 'wek-geluid', overal waar ik hem hoorde. Als je snapt wat ik bedoel.
Toen kwam me moeder thuis met een superhandige wekker van de HEMA!
Hij is draadloos, heeft radiogecontroleerde tijd én hij heeft een ander geluid dan normaal. Nog steeds niet super relaxt ofzo, maar voor zover een wekker relaxt kan zijn, is dit een topper.
Hij is dus draadloos, wat superhandig is. Teminste, in mijn geval. Ik loop altijd de klooien met snoeren omdat ik een hoogslaper heb. Aan de andere kant is dit ook een nadeel, omdat hij zomaar uit kan vallen wanneer de batterij op is. Je moet het dus in de gaten houden en de batterij om de drie maanden vervangen. ;)
Het radiogecontroleerde tijd houdt in dat hij altijd op de goede tijd staat (denk aan zomer-wintertijd o.i.d.) Hoef je dus nooit meer om te denken.
Verder is hij vrij klein van formaat, waardoor je weinig ruimte nodig hebt. De wekker is trouwens ook heel licht, een extra pluspunt.
Tot slot het allerbeste; het geluid. Hij maakt nog steeds wel een traditioneel piep-geluid, alleen hij bouwt dit langzaam op:
piep (1 sec) piep (1 sec) piep (0,5 sec) piep (0,5 sec) piep (0,3 sec) enzovoort. Een wekker voor de lichte én diepe slaper dus :)
Ik kon hem helaas niet fotograferen, omdat mijn de batterij van mijn camera stuk is. Maar als je er naar vraagt bij de HEMA, ('draadloze wekker') dan krijg je hem vast in handen!
Misschien een beetje apart artikel, maar ik vond toch dat ik het even moest delen!
xoxo!

Geen opmerkingen: