24 mei 2011

Hermès Birkin Bag ?!

Tumblr_lkuc1tfwy11qgojxao1_1280_large

Er is één ding wat ik nooit heb gesnapt aan dé Hermès Birkin Bag. Het is naar mijn idee de enige tas die zó simpel, bekend en geliefd is. En dat is precies wat ik me afvraag, maar waarom?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem nog nooit in het echt gezien, dus misschien mis ik wat. Maar ik snap niet wat er zo bijzonder is aan deze tas. Tuurlijk, het materiaal zal van super kwaliteit zijn, maar waarom is hij zijn geld zo dubbel en dwars waard?

Laten we eens goed naar de tas kijken, ik neem nu even de gewone variant.



Ok. Ik ben eerlijk gezegd niet Flabbergashed. Tuurlijk, lelijk kun je hem niet noemen. Maar als je kijkt naar de prijs? Ik snap het gewoon niet, al wil ik dat wel heel graag.
Voor €100,- kun je prima een goede kwaliteit tas kopen, in net zo'n simpel model.


De binnenkant verrasde mij het meest. Ik had minstens gedacht dat er iets van een indeling was met vakken, waardoor je je spullen goed kon organiseren, maar het tegendeel bleek. Op deze foto ziet het er zelfs goedkoop uit.

5618900807_a33e3d0ba3_o_large

Het is trouwens niet dat ik het merk op zich de grond in wil trappen, ze hebben veel mooie producten. Maar ik snap niet waarom deze tas zoveel geld waard is.

Ik zit er al langer erover te denken om een mooie designertas te kopen, maar of dat een Hermès wordt? Op dit moment niet! Ik denk dat je voor hetzelfde geld een veel mooiere, 'uniekere' tas kunt krijgen.

Wat vind jij, heb je zelf een  Hermès? Of zou jij het geld er voor over hebben?


xoxo!