14 mei 2011

Review: Primark


De Primark opende zich op 23 november 2010 in Hoofddorp. Ik wist dat er al één in Rotterdam was, maar nu er ook één kwam in de buurt, was ik super enthousiast.
Ik wilde de opening niet missen (en ervoor zorgen dat ik als eerst de leukste spulletjes in handen had, hehe), dus ben ik met een vriendin richting Hoofddorp gegaan. En mán, wat was het druk!
Serieus, ik heb toen gewoon een uur in de rij voor de kassa gestaan en wat liepen de irritaties hoog op. Niet bij mij hoor, maar er ontstond een vrouwen-ruzie waar zelf de security voor moest opgeroepen worden. Een beetje overdreven, als je het mij vraagt. Maar iedereen werd wel goed in de gaten gehouden en daardoor voelde ik me ook veilig. Niet dat ik dat niet normaal ben in een winkel hoor, maar toch.
Hierna ben ik nog een stuk of vier keer naar de Primark geweest, dus ik heb mijn mening nu redelijk klaar. ;)
Oke, laten we beginnen!
Ik vond de winkel er leuk én opgeruimd uitzien, wat toch wel een hele uitdaging was met al die drukte, maar the staff had het goed voor elkaar!
Wat ook erg handig was, waren de mandjes waar je je kleren in kon doen. Zo hoefde je niet met al die kleren én accessoires te sjouwen.
Kwalitatief vallen de kleren heel persoonlijk, het is maar net wat je gewend bent. Zelf houd ik wel van een duur stuk, maar niet dat ik een hele kast vol heb met designer kleren. In my dreams, maybe.
Ik ben vooral te spreken over de accesoires; Kettingen, armbanden, haaraccessoires, tassen, heaven! Het ziet er allemaal zo leuk uit, ik word er helemaal blij van, haha.
Hieronder volgen korte reviews over de kleren en accessoires die ik heb gehaald:
 
Klipjes:
Ik vind ze er superleuk uitzien, verder blijven ze ook goed in je haar zitten en zakken ze niet af. Het enige is, dat ze niet erg goed gelijmd zijn. Zo zijn er al twee strikjes afgevallen! Maar goed, die kun je zelf ook weer op lijmen.

De strikjes komen per set van vier, in twee verschillende kleuren, en dat voor €1,50!

Deze tas doet het prima, hij is mooi en sterk genoeg om mijn schoolboeken te dragen. Al vraag ik me wel af hoe lang hij dit nog volhoudt! De afwerking is namelijk slordig, verder zijn de stiksels erg dun. Ik laat het weten wanneer hij het opgeeft ;)

Als je goed kijkt, kun je de kleine, loszittende touwtjes zien.
Elke keer als ik die korte touwtjes eraf knipte, kwamen er weer nieuwe bij. Dit is dus geen optie helaas.  De tas kostte rond de €12,-.

Een hele basic camel sjaal. Ook weer een prima sjaal, alhoewel de afwerking iets minder is, maar in ieder geval beter dan bij de tas!
Je kan hem trouwens ook gebruiken als een dun deken, hij is -als je hem uitvouwt- bijna net zo groot als een gewoon deken!
De sjaal heeft rond de €4,- gekost.

Een legergroene legging, een camel tricot en een bloemetjeslegging.
De linker legging was slechts €2,- in de uitverkoop! Hij is lekker warm, zit lekker en dat voor zó weinig!
Het camel shirt zit minder lekker, maar dit is een verschil van 0,01% in vergelijking met de legging. Wat me opviel is, dat als je hem aantrekt, hij zich een soort moet vormen aan je lichaam, hij zit niet meteen goed. (Volg je me nog ;) Hij kostte rond de €8,-.
De bloemetjes legging vind ik helemaal niets. Toen ik hem in de winkel paste, zat het down under bij de ene maat te ruim en bij de ander juist te strak. Ik ben voor de strakkere gegaan, in de hoop dat hij zal uitrekken. Dit was niet het geval helaas. De stof is trouwens ook heel stroef. Deze was ongeveer €8,-
Door naar de sieraden!

Dit zijn ze allevier op een rij, ziet er leuk uit, toch?
De sieraden zien er leuk uit, je kan ze met veel combineren. Ik heb wel het idee dat ze op den duur achteruit gaan, omdat ik soms het gouden kleurtje van de kettingen een héél klein beetje zie afblakeren. De prijzen weet ik niet meer, maar ga er maar vanuit dat het totáál niet duur is geweest. :)
Over het algemeen ben ik redelijk tevreden over de winkel PRIMARK, de kleren zijn -wat ik al zei- iets heel persoonlijks, maar als je niet van basics houdt met af en toe een opvallend stuk, is PRIMARK misschien niet iets voor jou. Maar dat neemt niet weg dat het zéker de moeite waard is om er een keertje naar binnen te lopen!
xoxo!

Geen opmerkingen: