27 mei 2011

Tips & Trics: Roestende ringen & groene vingers

Tumblr_llrpmxarxo1qi0cjlo1_1280_large

We gaan het vandaag hebben over groene vingers. Dan bedoel ik niet als in de tuin werken, maar gewoon letterlijk, groene vingers.
Ik heb het natuurlijk over het dragen van een ring waardoor je een groene vinger krijgt. Vaak bestaat deze ring uit een goedkoop materiaal, zoals nikkel. De ring gaat roesten doordat je te lui *kuch* bent om hem af te doen bij het handen wassen. En dat is nou precies wat ik vandaag had. Mijn hele ring is aan het roesten nu en dat is dood en doodzonde, want het is zo een mooie! Verder heb ik nu een erg opvallende groene afdruk op de plek waar ik de ring omhad..

Maar nu weet ik een supersimpel trucje om het roesten te voorkomen! Alles wat je nodig hebt is een transparante nagellak, gewoon eentje die je ook voor je nagels gebruikt.
Je lakt je ring volledig, laat dit een nacht drogen en hoppaaa! Geen geroest én geen groene vingers meer!
Leg de nagel niet neer op een tafel als je hem gelakt hebt, maar laat hem hangend drogen, op een waslijn o.i.d.  In de nagellak zitten namelijk hechtingsstoffen (om op je nagel te hechten), die je ring muurvast op je tafel laten opdrogen. Geloof me, ik heb ervaring ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad!

xoxo!