26 jun 2011

De laatste daagjes

Tumblr_lmc059q0xl1qckcjqo1_1280_large

Nu ik dit schrijf hoor ik eigenlijk te leren, maar ik heb er simpelweg geen kracht voor. Op de één of andere manier kan ik me er gewoon met me hoofd blijven. Ik irriteer me er ook aan als iets me niet lukt en laten dat twee dingen zijn wat je erg hard nodig hebt wil om goed te leren:
concentratie+geduld
Je snapt wel dat elke toetsweek -want dat heb ik namelijk van dinsdag t/m maandag- elke keer weer een hel is. Ik plan alles wel heel handig allemaal, met een app op mijn ipod (ToDo), maar er komt vervolgens niks van terecht.
Dan kijk ik aan het eind van de dag wat ik dan eigenlijk heb kunnen afvinken, is dat niets. Noppes, nada. Ook weer iets waar ik me aan ga irriteren en zo stapeld het zich weer op.
Ik ben gewoon niet zo'n planner, denk ik. Ik houd ervan om het die avond daarvoor in me hoofd te stampen, dan kom ik er meestal met een zesje mee weg. Ik sta voor alles boven de 6.0, behalve voor Scheikunde (5.7), Wiskunde (5.6) en Natuurkunde (5.7). Maar ik wil gewoon eens geen stress hebben en gewoon mijn dagen -die ik dan speciaal vrijneem van sport en afspraken met vriendinnen- nuttig gebruiken.
Ik ben ook bang dat het me de komende jaren echt niet meer gaat lukken zo, en het is beter om dat nu te voorkomen. Makkelijk gezegd, ja.
12958510044636_large
Ik weet gewoon dat het komt, omdat ik leren simpelweg niet leuk vind. Ik kan me op mijn blog wel goed concentreren en ik produceer minstens 1 artikel per dag. Maar hoe ga ik school leuk vinden? Onmogelijk. Een kleine troost is dat als ik overga -daar ga ik vanuit- dat ik in ieder geval een richting kan kiezen. Zo leer ik teminste voor dingen die ik iets interesanter vind, al zijn er nog steeds vakken die me niet boeien.

Maar het mooiste is: Als deze twee weken voorbij zijn, dat ik VAKANTIE heb! Vrijheid, freedom, geen zorgen, niets :). Dat stimuleert in ieder geval een beetje.
Én ik ben niet de enige met concentratieproblemen (dat klinkt heel erg zwaar), dus vraag ik je:
Wat sleept jou door een toetsweek of gewoon door school heen?

Hmm, op de één of andere reden heeft dit schrijven me toch een beetje puf gegeven om door te gaan. Dan ga ik maar weer verder, ik zal je niet meer vervelen met mijn gebrabbel op deze mooie zondag. Tot snel!

xoxo!