15 jun 2011

IMDb

Ik ben gek op mijn Ipod Touch. Ik doe er van alles mee, vooral het kijken van films en series.Verder zijn sommige apps ook heel grappig, anderen zijn weer heel praktisch. Anyway, vandaag wil ik het met jullie hebben over een app die ik laatst ontdekt hebt, en hij is echt súperleuk!

Het heet IMDB. Het is een app gebaseerd op deze site, maar eerlijk gezegd vind ik de app veel praktischer.

Let's take a look:
Het gaat om de gele app, met in het zwarte letters de tekst: IMDb.

Wanneer je hem aanklikt krijg je dit scherm:

Je ziet drie opties staan: Top new, showtimes en Your Watchlist. Als je naar beneden scrollt, kom je nog meer opties tegen zoals Movies, TV & Celebrities.

Maar wat maakt deze app zo geweldig?

Ik ben -zoals je al misschien weet- erg fan van films en series, dus ik wil graag goed op de hoogte gehouden worden hierover. Nederland loopt ook achter in dit soort dingen (ook met muziek trouwens), dus vind ik het fijn om het dan via zo'n app allemaal te weten te komen.

Verder vind ik het ook súperhandig dat er een optie bestaat als Your Watchlist, omdat je daar je films aan kunt toevoegen die je nog wilt zien. Dit kun je zelfs doen voor films die nog uit moeten komen!


Als je zoekt op persoon, krijg je een hele samenvatting met alles wat deze persoon heeft gezongen en geacteerd heeft. Er is ook een onderdeel Self, dat is bijvoorbeeld het gepresenteerd hebben van een show. 
Erg leuk als je een nieuwe celeb 'ontdekt' hebt, waar je meer van wilt weten. Of eentje die je al jaren kent, natuurlijk ;)

De app is gratis en is verkrijbaar in de appstore.

xoxo!