24 jun 2011

NOTD #1

Over het algemeen zijn mijn nagels één groot drama. Teminste, mijn nagelriemen. Voor mijn nagels heb ik namelijk -na heel lang zoeken- de oplossing gevonden! Vandaar dat  je niet vaak een Nail of The Day tegen ziet en zal komen op mijn blog, maar vandaag maak ik toch even een uitzondering!

Ik vond het geheel namelijk zo een leuk effect geven dat ik het toch even met jullie móest delen:
Zo ziet het eruit:

Ik lak mijn nagels vrij veel en was het even zat om maar voor basic te gaan, met alleen een kleurtje. Toen herrinerde ik me aan een filmpje dat ik heel lang geleden gezien had & dit is het resultaat!

Je zult het je misschien afvragen waarom ik juist een oranje lakje in mijn hand heb, suprise suprise: Per toeval kwam ik erachter dat Essence in 20 Fatal (een zwarte basic kleur)+Sally Hansen Diamond Strength in 81 Sunrise, Sunset samen een mooie donkergroene kleur vormen!

De nail-art opzich is vrij makkelijk te maken. Je hebt nodig:
-nagellak
-een oude, dunne goudkleurige ketting (ik heb er één van de Primark gebruikt)
-hele sterke nagellijm of hobbylijm
-schaar
-pincet

Wat je doet:
Nadat je je nagels volledig heb gelakt en goed hebt laten drogen, knip je een klein stukje van je ketting af en kijkt even hoe je hem wilt hebben (horizontaal, verticaal, schuin of op een andere manier) en of hij niet te groot is voor je nagel. Dan breng je een drupje lijm aan op je nagel en brengt het kettinkje aan met een pincet, op de manier zoals jij hem wil hebben. Breng daarna nog een laagje lijm over het kettinkje aan en laat het drogen. Wil je dat het muurvast blijft zitten? Breng dan nog een iets dikkere topcoat aan, zoals Sally Hansen Double Duty. Laat alles drogen en je nail-art is af!
Piece of cake!

Ik kan het youtube filmpje helaas niet meer vinden, het is dan ook van erg lang geleden wat toevallig in mijn hoofd opkwam. Je kunt wel even kijken of je hem misschien nog kunt vinden, maar ik denk dat de uitleg duidelijk genoeg is ;)

Wat vind je van deze nail-art?

xoxo!