4 jun 2011

Summer Series #1

Tumblr_lm4ne6iipt1qgsfuio1_500_large
We beginnen langzaam de dagen af te tellen, en het weer werkt af en toe ook mee: Het is bijna zomervakantie!
Elke week zal ik een artikel schrijven over de zomer, denk dan aan  relaxte zomerliedjes, tips om jezelf summerproof te maken, enzovoort.

Ik ben net wakker, het zonnetje schijnt en voor het eerst lijkt het niet alleen zo warm als het eigenlijk is: Het is écht super weer!
Ik ga het vandaag hebben met het beschermen van jezelf tegen dit weer, en dan heb ik het niet alleen over de zon ;)
Tumblr_lee9q6gz3a1qa0nd6o1_500_large
Goed, ik denk dat je dit wel kunt dromen hoe vaak dit wel niet tegen je gezegd is, maar je moet je goed beschermen tegen de zon. Dat houdt in: smeren, smeren én nog eens smeren.
Ik zelf kies altijd voor de hoogste factor, zo zit je altijd veilig. En wat je misschien niet wist: je wordt net zo bruin als je je zelf met factor 20 insmeert dan met factor 50! Dan vraag je je vast af waarom er dan zoveel verschillende factors bestaan. Het is simpel: De slimme verkooptrucs van Nivea :).
Wist je trouwens ook dat als je jezelf met factor 20 insmeert, dat het na een uurtje alweer kan gehalveerd zijn? Gewoon de hoogste factor nemen dus, dan zit je na drie uurtjes misschien op factor 30, maar dat is nog steeds geen probleem.
Verder moet je als je gaat zwemmen ALTIJD waterproof zonnebrandcrème nemen, maar dat is -hopelijk- overbodige informatie.
Vergeet je voeten niet mee te smeren, iets wat ik altijd vergeet haha. 
After-sun kún je gebruiken, maar dat gebruik ik meestal als ik al verbrand ben. Wist je dat je ook youghurt als een soort verkoelend after-sun masker kan gebruiken? Echt een aanrader!
Een verkoelende gel is ook fijn.
Naast dat je waterproof zonnebrandcrème (en after-sun) moet gebruiken, is het erg handig als je na het zwemmen je goed insmeert met body lotion. Vooral de dames met de droge, gevoelige (melk) flessen onder ons: Zout & Chloor drogen je huid gigantisch uit! Een after-sun product verzorgt je huid wel, maar voor de maximale verzorging moet je toch echt even je bodylotion erbij halen.
Verder moet je je ogen ook goed beschermen. Kraaienpootjes op je 23e, no way! Investeer in een goed bril, echt. Ze zijn zoveel beter dan die zonnebrillen van de H&M en de Six. I know I know, ze zien er zo leuk uit, alleen je ogen worden er iets minder blij van ;).
Kies voor een Ray-Ban of voor een Bvlgari bijvoorbeeld. Deze twee merken zitten tussen de €80,- en €150,-. Natuurlijk kun je nog een veel duurdere bril kopen, maar dat is aan jou de keus.
Het beste is om een bril Polarized te nemen, dat is de beste bescherming op het gebied 
van zonnebrillen. Maar eentje zonder is ook prima hoor. 
Tumblr_lm3vvfhaeh1qituglo1_1280_large
Om je haar te beschermen is het erg leuk om een hoedje (of een pet) te dragen. Echt, een hoed kan zó classy staan. Ik moet er nog even eentje scoren. 
Een pet kan ook leuk staan, maar niet zo mijn smaak.
Het is dus belangrijk om je haar te beschermen, doe je dat niet met een hoed (ik kan me voorstellen dat je hem niet 24/7 ophebt), kun je verzorgende producten gebruiken voor je haar. Wat dacht je van een shampoo die je tegen uv-stralen beschermd? Of eentje die je haar niet uitdroogt of je haar/hoofdhuid weer opnieuw voedt? Een maskertje na het zwemmen geeft je haar een flinke oppepper. 
Verwacht volgende week een nieuwe Summer Serie; Wat vond je ervan?
xoxo!