20 jun 2011

You are beautiful, yes YOU!


Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het als mensen het hebben over populariteit en status. Soms vraag ik me wel eens af of ik de enige ben die zo denkt, of dat er mensen zijn die dit gewoon niet druven uit te spreken. Want die heb je ook, de meelopers.
Iedereen is gelijk, maar de onbeschreven wetten van socialiteit vertellen je wat anders. Mensen die zichzelf heel wat voelen, omdat ze toevallig bij 'coole' mensen staan. Om vervolgens minder geliefde mensen volledig af te stoten. Waar ben je dan mee bezig?
Begrijp me niet verkeerd, ik word niet gepest of iets dergelijks. Dat is niet de reden waarom ik dit schrijf, maar ik vind dat het gewoon een keer afgelopen moet zijn. Het is gewoon triest hoe iedereen in mijn omgeving -maar dan ook iedereen- iemand die ze niet aardig vinden (ook al heeft dit persoon niets gedaan, anders zou ik het wél snappen), gewoon in de grond trappen. In iedereen die dit herkend: jongens, ga zelf in zijn of haar schoenen staan, je wordt echt niet blij. Ik ben het er mee eens dat je iemand minder kunt mogen, dat heb ik ook met sommige mensen. Ik zoek ze niet op, maar als ze een praatje willen maken, what's the problem? Wie weet zijn ze toch niet zo vervelend als gedacht?
Verder is het haten van iemand vaak iets wat jou nog meer bezighoudt dan het gehate persoon, dus eigenlijk verspil je dan je tijd aan iemand die toch niet mag? Niet logisch!

Zo ook het schandaal om Rebecca Black, om even iets 'groters' erbij te pakken. Rebecca is niet het schandaal, maar de miljoenen mensen eromheen. Ik vind 'friday' geen hit ofzo, maar er zijn slechtere nummers. Geloof me. Ik snap gewoon niet dat er zoveel mensen zijn die energie steken in het haten van mensen. Ook hier: Ga is in haar schoenen staan. Dat moet toch awful zijn?
Ze heeft dan ook haar clip verwijdert, ik vind het gewoon zó zielig. Nu heeft iemand anders hem weer online gezet, en dit was één van de hoogst beoordeelde reacties:
---------
'let's start the dislike again :D'
-----------
Seriously? Argh!
Ze speelt trouwens in de nieuwe clip van Katy Perry, 'Last Friday Night.' Ik vind haar echt heel leuk in die clip!

Verder vind ik dat er ook zeker een verschil is tussen iemand faken (in iemands gezicht aardig zijn, maar achter zijn of haar gezicht gossipen) en tussen gewoon aardig doen. Als je haar schoenen écht mooi vind, zeg dat dan. Had jij ze liever bij het grofvuil gezet, houd dit dan voor je, en val anderen er niet mee lastig.
Ieder mens roddelt, ik ook. Maar sommige mensen gaan echt te ver.
Tumblr_lf95yixxt71qbjokwo1_500_large
Ik ben ook van mening dat er in ieder persoon wel iets moois zit. Niemand is perfect, maar ook zeker niet lelijk. Bovendien kent schoonheid niet één defenitie. Jij vindt je neus misschien te groot, terwijl iemand anders het juist karakter vind geven aan gezicht of zelfs met je zal willen ruilen. Je heupen te dik? Curvy ladies zijn helemaal in! Niet iedereen is mooi van buiten, maar net zoveel mensen zijn lelijk van binnen.

Dit bewijst allemaal dat er maar weinig echte mensen zijn. Echte vrienden zijn maar op één hand te tellen....
Daar ben ik wel achtergekomen!

xoxo!