18 jun 2011

Zoet én gezond

Tumblr_lmno43wdso1qzipvbo1_500_large

Ik houd ontzettend veel van zoete dingen, je kunt me letterlik wakker maken voor zoettigheid. Jammer genoeg is het niet zo gezond.Totdat ik mijn nieuwe liefde ontdekte: appelstroop. Ik bakte een tijdje geleden pannekoeken en toen kwam ik erachter dat de stroop op was. Ik zag een pot appelstroop staan en ik dacht: Let's give it a shot.

Ik vind het echt ontzettend lekker, maar het mooiste is: appelstroop is zo slecht nog niet. Wanneer je een pot appelstroop neemt met fruiteigensuikers, is het zelfs gezond! Het is rijk aan ijzer, zo zijn onze mama's ook weer blij. Als je het echt goed wil doen: Zorg ervoor dat je iets van vitamine c binnen hebt (jus d'orange bijvoorbeeld), zodat het ijzer beter kan opgenomen worden door het lichaam.
Tumblr_lmamk76egu1qdew9to1_400_large

Appelstroop op gebak, appelstroop op brood, appelstroop op koekjes, appelstroop op pannenkoeken, appelstroop everywhere!

253816_122131027871002_100002223170653_193943_3539807_n_large

Wat me ook verbaasde: jam is eigenlijk ook niet zo ongezond.  Het bevat erg veel vitamines en mineralen, maar ook hier geldt: neem altijd een jam met fruiteigen suikers, want anders krijg je onnodig suiker binnen, wat het geheel juist ongezond maakt.

Dus: laat je plezier niet bederven door de zogenaamde vetjes die je aan je zijtassen gaat krijgen, want appelstroop & jam zijn zo slecht nog niet!

xoxo!