24 jul 2011

How-to: Muziek downloaden in seconden

I admit: ik ben echt een failure in het downloaden van muziek. Je kunt mij wel de koningin van het downloaden van virussen noemen, op de één of andere manier download ik altijd rare dingen op mijn laptop. Mijn broer gaf me laatst een tip over hoe je supersnel & veilig muziek kunt downloaden, die deel ik vandaag graag met je!
Met dank aan mijn paint-kunsten laat ik je stap voor stap zien hoe het werk. Geloof me, het is erg simpel.
Klik op de foto voor een vergroting, ik kon de foto's helaas niet groter op de site zetten.
Alles wat je nodigt hebt is Google, that's right.
Als eerst typ je de naam van het liedje dat je wilt downloaden, voor het gemak ook de artiest.
Dan typ je achter (of voor) je zoekopdracht het woord 'mediafire' in. Dit is een sharing-website waar veel mensen gebruik van maken en voor 99.9% (zeg maar 100%) veilig is. Je kunt zelf niet op de site zoeken, daarom doe ik het via Google. 

Na op zoeken te hebben geklikt, komen er miljoenen hits op het scherm. Nu moet je even goed opletten. Er zijn namelijk meer sites die deze song aanbieden, maar waarvan je niet zeker weet of ze wel helemaal veilig zijn. Soms staat de juiste site helemaal bovenaan, maar soms ook niet. Ga op zoek naar de link waar in ieder geval www.mediafire.com in staat, en je zit goed.

Het 'moeilijkste' deel heb je gehad. Klik nu op 'Click here to start download from MediaFire' en het zal beginnen met downloaden.

Het hangt er vanaf welke browser je hebt, maar bij Google Chrome (de snelste en makkelijkste browser, geloof me) verschijnt de download linksonder. Als je de foto vergroot, zie je dat dit zo'n 50 seconden van je tijd ineemt, wat natuurlijk niets is.

Na het downloaden klik je op je rechtemuisknop en dan op 'Weergeven in map'....

...en nu kun je hem afspelen of in een afspeellijst slepen!

Dat was makkelijk, he? 
Het kan zijn dat het liedje niet op mediafire staat, typ in dat geval 'hulkshare' achter of voor je zoekopdracht. De site wijst zich vanzelf.

Ik weet dat veel mensen wel weten hoe je muziek kan downloaden, maar dit is gewoon erg veilig voor zulke onhandige personen als ik ;)

xoxo!