19 jul 2011

I like: Danio's magere kwark

Ik heb een heerlijk nieuw ontbijtje ontdekt: Danio´s magere kwark. Het is gewoon zó lekker. Het smaakt een beetje als een toetje, denk aan vla. Maar dit is vele malen gezonder! Je hebt ontzettend veel smaken: Aardbei,  bosbes, citroen, perzik, stacciatella, vanille en ook 'specials': kersen&chocolade en Kokosnoot en Limoen. 

Ik zet de feiten op een rijtje:

(klik voor vergroting)
Hierboven zie je de ingrediënten, niet slecht toch? Ik ben geen voedingsdeskundige of iets dergelijks, maar ik kan wel zeggen dat wat hier allemaal in zit niet erg ongezond is. Natuurlijk heb je wel suikers en dergelijke, maar met die 6,3% vind ik dat toch aardig meevallen.
(klik voor vergroting)
Dan de voedingswaarden. Ik ben niet op dieet, maar vind het toch wel even handig om te weten dat ik niet onnodig belachelijk veel calorieën binnenkrijg. Natuurlijk is 106 calorieën niet niks, maar ik vind dat ik het kan hebben, ook omdat ik genoeg sport. Dit is niet arrogant bedoelt ofzo, maar ik ben best tevreden met mezelf. Dat zou iedereen moeten vinden, you're worth it
Ik neem nu dagelijks een half bakje magere kwark, wat ik in een kom doe, vaak nog samen met een appel of een banaan. Soms nog een beetje kaneel erdoorheen en gaan! 
Mijn favoriet is zeker weten de kokos+limoen variant. Ik ben zoiezo een kokos-fan, ik kan erg genieten van de geur én de smaak. 
Op de tweede plek komt stracciatella, daarna old skool aardbei.
Ik heb s'morgens altijd erg veel haast en ben ook nog eens te lui om een broodje te smeren of iets dergelijks. Dit ontbijt is makkelijk, snel en niet ongezond!

xoxo!

p.s. Sorry voor de late blog-post, maar blogger wilde een artikel wat ik vooruit geschreven had, op een bepaalde manier niet publiceren. Daarom heb ik een ander artikel gemaakt, dus vandaar!