3 jul 2011

Movies to watch #1

Ik ben dol op films. Romantisch, spannend, thrillers, komedie, ik vind het allemaal leuk. Met de handige app genaamd IMDb, hou ik al tijden een lijst bij met de films die ik nog wil zien. In deze 'serie' laat ik jullie iedere week drie films zien die zéker de moeite waard zijn.

Chalet Girl (2011)
Genre: Komedie, romantisch

Dit wordt er verteld over de film:

'Stort je in deze warme feel good komedie die zich afspeelt in de sneeuw.
De sportieve girl-next-door Kim Matthews (Felicity Jones) gaat werken als chalet girl in het superluxe vakantiehuis van de steenrijke familie van Jonny (Ed Westwick).
De vrolijke Kim lijkt een heel gewoon meisje, maar is wel degelijk skateboardkampioene. Vanwege familieomstandigheden moet ze haar sportcarrière inwisselen voor een saai baantje en de zorg voor haar vader.
Ze droomt ervan iets nieuws en spannends te gaan doen en begint aan een cursus om hostess te worden. Het avontuur lacht haar toe als ze de kans krijgt om in een prachtig chalet in de Alpen te gaan werken. Haar collega Georgie (Tamsin Egerton) neemt haar op sleeptouw naar de hipste feestjes. Overdonderd door alle luxe,  champagne en grote huizen probeert Kim haar draai te vinden. In haar vrije uren leert Kim snowboarden, waar ze veel talent voor blijkt te hebben! Sportief als ze is wil Kim meedoen aan de competitie aan het eind van het seizoen: Roxy Slopestyle Pro. Ze maakt een goede kans om te gaan winnen met haar spectaculaire boardmoves en het prijzengeld is te mooi om waar te zijn. Dat ze tussendoor hopeloos verliefd wordt op Jonny (Ed Westwick), de zoon van haar baas, maakt het er niet makkelijker op. Hij is mooi, steenrijk… en verloofd.' (bron)

Ik ben erg benieuwd naar deze film, niet alleen door het verhaal, maar ook omdat Ed Westwick hier in speelt. Ik ken hem alleen van Gossip Girl en ben benieuwd hoe hij deze rol speelt.
Monte Carlo (2011)
Genre: Avontuur, komedie, romantisch

Grace, Meg en Emma sparen al jaren lang voor een droomtrip naar Parijs. Wanneer ze daar eindelijk zijn, valt het heel erg tegen en hun droom lijkt in duigen te vallen. Totdat Grace wordt gezien als een verwende britse erfgename, genaamd Cordelia Scott. Grace en Cordeila zijn bijna identiek aan elkaar! De drie vriendinnen worden gestalkt door de paparazzi en ervaren de luxe wanneer de vriendinnen kreeft geserveerd krijgen en mogen verblijven in een luxe hotel. Grace voelt zich hier niet goed bij, maar laat zich overhalen door Meg en Emma. Wanneer ze worden opgehaald met de limousine komen ze erachter dat Cordelia een reis heeft geboekt naar Monte Carlo, iets waar de drie meiden geen nee tegen kunnen zeggen.
In Monte Carlo ervaren hoe het is om rijk te zijn, zo spelen ze polo en mogen ze de duurste jurken aan. Totdat de echte Cordelia het hotel binnenkomt....


Mijn favorite celebs Selena Gomez en Leighton Meester spelen hierin, ook Cory Monteith (bekend van Glee) speelt een rol, een leuk verhaal met leuke acteurs dus!
Bad Teacher
Genre: Komedie

Ik denk dat veel mensen deze al kennen, hij draait nu volop in de Nederlandse bioscopen. Toch nog even een korte toelichting, omdat je deze móet gezien hebben.
Elizabeth is lerares op een basischool, al gedraagt ze zich hier niet naar. Ze drinkt, wordt regelmatig high en schelt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het enige wat ze wil is een rijke man aan de haak slaan, zodat ze ein-de-lijk kan stoppen met haar saaie baan als lerares.
Wanneer ze word gedumpt door haar verloofde, haar sugar daddy, richt zij zich nog meerr op haar doel en probeert een knappe vervanger te 'regelen'.
Later in de film beseft Elizabeth waar ze eigenlijk mee bezig is en dat haar gedrag onacceptabel, ook haar collega's en leerlingen komen erachter dat dit écht niet kan.

In de film spelen onder andere Cameron Diaz en Justin Timberlake. Ik ben erg benieuwd hoe Justin acteert, aangezien ik hem nog nooit heb zien acteren. Zijn muziek viel bij mij nooit zo in de smaak, maar ik ben in ieder geval wel benieuwd naar zijn acteerkunsten!
Verwacht volgende week een nieuwe 'Movies to watch'.

xoxo!