11 jul 2011

Spaartip

Compras1_large
Vandaag deel ik met jullie een old school trick, maar die o zo goed werkt. Ik ben echt een drama in sparen voor een bepaald iets. Het geld dat ik al heb, geef ik meteen uit, tot de laatste cent. Een half jaar geleden sprak ik met mezelf om te gaan sparen voor een designertas, die ik dan in Amerika -want daar ga ik heen op vakantie deze zomer- zou gaan kopen. Maar mijn hartje kon het niet weerstaan om gewoon een half jaar lang niet meer te shoppen, met als resultaat dat ik na drie maanden precies nul euro had. Yep.
Toen was ik het zat. Ik móest gewoon geld hebben voor Amerika! Als één van de weinige van mijn leeftijd heb ik geen pinpas, dus leek het me handig om daar voortaan mijn geld op te zetten. Toen bedacht ik me dat ik het er dan net zo snel vanaf ging halen, als dat ik het geld erop had gezet. Ik gaf de moed op en liet me toch weer verleiden door de winkels. Met mijn mama ging ik even naar de Blokker, om wat indelingsbakken te kopen voor in mijn kledingkast en toen zag ik dit:

Ja, je ziet het goed. Een simpele spaarpot, I know. Ik had hem gekocht voor  als een soort noodmiddel, omdat mijn geld altijd overal rondslingerd. Later kwam ik erachter dat hij niet eens openkon, wat achteraf beter was. Ik wilde het geld wel uitgeven, maar kón het gewoon niet. Ik heb het zelf geprobeerd om het met een schaartje eruit te vissen, maar zelfs dat werkte niet haha.
Ik realiseer me nu dat je dingen waarvan je denkt dat je ze nodig hebt, niet echt nodig hebt. Zo wilde ik bijvoorbeeld een nieuwe mascara, maar ik had er nog twee dicht liggen! 
Het is misschien een beetje simpel idee, maar ik denk dat ik er daarom niet op ben gekomen. Voor €2,- heb je zo'n spaarpot, en no way dat jouw geld nog verdwijnt!

Wat is jouw spaargeheim?

xoxo!