29 jul 2011

You should visit: U.S.A.

Binnenkort is het zover. Ik ga naar een plek wat nu wel een beetje mijn tweede huis is geworden: Miami, Florida. Ik kom er nu voor de derde keer en werkelijk alles is daar perfect. De prachtige hagel witte stranden en de mooie blauwe zee, de mensen, de taal, de ruimte en de winkels. Voor mij is Amerika een écht koop-walhalla, alles is zo cheap. Wij Europeanen mogen van geluk spreken, want alles is veel goedkoper aan de overkant van de zee door de wisselkoers. Ik houd me altijd een halfjaar in met het kopen van aankopen, wat nog erg moeilijk is, trust me. Om dan even goed te gaan scoren in mijn favoriete landje.
De taal vind ik zelf ook heerlijk om te spreken, het klinkt mooi en is daarbij erg makkelijk. Ik kijk het liefst mijn films en series zonder ondertiteling, je hoeft bij mij ook zeker niet aan te komen met Nederlandse muziek of een Nederlandse film. Just not my thing.
Ik sprak laatst ook een meisje waar ik daarvoor nog een wedstrijd tegen gespeeld had. Ze was zó lief! Natuurlijk staan Amerikanen wel een beetje bekend om het 'nep' aardig doen, maar dit meisje was gewoon een cutie pie. Ze vertelde dat ze samen met een groepje vrienden heel Europa rondreisden, om de landen te bezoeken en hier en daar nog een tennistoernooi te spelen. En dat gebeurt dan allemaal via school! In nederland staat school echt los van het sporten, maar daar wordt alles samen geregeld. Het lijkt me super om daar te gaan te studeren, maar dat zie ik tegen die tijd wel.
De ruimte is ook iets wat ik heerlijk vind, je hoeft niet te vechten om een parkeerplaats. Ik weet wel dat mensen uit Amerika juist dat 'knusse' en schattige van Nederland leuk vinden, dus dat ligt er maar net aan wat je gewend bent.
Ik ben in ieder geval helemaal in de wolken van Amerika, je moet er naar mijn mening echt een keer geweest zijn.
Verwacht na de vakantie een uitgebreid reisverslag en veel foto's!
liefs