12 aug 2011

Bereik je dromen in 5 stappen


De meesten van jullie zullen nu ongeveer een maand vakantie hebben, maar over een maandje is het weer zo ver. Een nieuw schooljaar gaat beginnen! Natuurlijk is het vervelend om aan herrinerd te worden, maar vandaag gaat het over serious bussines.
Dromen hebben is gezond. Het betekent dat je een doel hebt in je leven, iets om naar uit te kijken hebt. Je hebt grote dromen, zoals je droombaan krijgen. Maar je hebt ook kleine dromen, zoals eindelijk genoeg geld hebben voor die mooie designer tas. Om iets te bereiken of te krijgen, moet je natuurlijk wel wat doen. In 5 stappen geef ik je een overzicht en uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Tumblr_ljlx0nvvoz1qhgis6o1_500_large

Stap 1: Droom
Daar heb ik het al even over gehad. Maar stel, je hebt geen dromen. Ik moet eerlijk zijn dat ik vroeger ook geen dromen had. Ik voelde me nogal kansloos op deze aarde en al weten we niet waarom we hier überhaupt zijn: Maak er het beste van!
Bedenk wat je leuk vind, maar geef het tijd. Ineens schiet het je te binnen en dan weet je: Dit is hét, mijn droom.
Mc4zuwrgcmdu4izyaa_large
Het is ook belangrijk om te dúrven dromen. Soms word je beïnvloed door anderen, maar als jij je er goed bij voelt en er iets in je zegt dat je het kunt: dan kan je het.
Stap 2: Geloof
Ook hier hebben we het al een beetje over gehad, geloof erin. Luister goed naar je gevoel, je weet gewoon of je iets wilt of niet. Bij twijfel: niet doen. Maar denk niet meteen 'ach, dat lukt me toch niet.' Gun jezelf wat tijd om er over na te denken, en ga er dan vol voor of neem de tijd om iets anders te verzinnen. Niets of niemand kan je meer tegenhouden!
Stap 3: Werk
Bij deze stap ga je actie ondernemen. Je wensen komen natuurlijk niet zomaar aanwaaien. Dit is per droom natuurlijk heel verschillend. Ik geef je een paar voorbeelden
Werken bij een tijdschrift
Dit is één van mijn dromen, dat wist je misschien wel. Het lijkt me erg leuk om te doen, en ik probeer nu al een beetje ervaring op te doen door te bloggen. Het is misschien een heel klein begin, maar ik leef er naartoe en probeer zo goed mogelijk voorbereid te zijn. 
Die dure designertas kopen
Ook dit is een 'droom'/wens van mij. Ik ben druk aan het sparen, en ik ben erg benieuwd hoeveel geld ik aan het eind van deze maand heb. 
Beroemd worden
Als ieder klein kind wilde ik dit vroeg ook, maar sommige mensen hebben écht de ambitie om ervoor te gaan. Het hangt er natuurlijk erg vanaf wát je wilt gaan doen. Als je wilt zingen, kun je een eerste stap zetten door zangles te nemen en aan een talentenjacht mee te doen. Als je juist wilt acteren, volg je acteerlessen en zoek je rond naar vacatures om bijvoorbeeld als figurant te spelen. 
Stap 4: Bereik
Jaja, het moment dat je bereikt hebt wat je wilde. Dat moet geweldig voelen toch?! Wanneer je stap 1,2 & 3 hebt gevolgd, ben je hier aangekomen. Het is belangrijk om hier bij stil te staan: You did it honey!
Stap 5: Geniet
Right, makkelijk denk je. Het is nog best moeilijk, vooral als je een chaoot bent die met tien dingen tegelijk bezig is, net zoals ik. Het is belangrijk om trots op jezelf te zijn! Guess what? I did it! Yes, I'm proud!
Trakteer jezelf -hangt natuurlijk weer af van de groote van je prestatie- op iets leuks. Je gaat jezelf natuurlijk geen reisje naar Dubai trakteren, als je net een nieuwe tas van je gespaarde geld hebt gekocht ;)

Dat was hem dan! 

loves