31 aug 2011

Burt's Bees head to toe kit

Burt's Bees is een merk waar ik wel eens van gehoord had, maar waar ik voor de rest niet echt veel over gelezen heb op blogs en dergelijke. Toch leek me het een fijn merk (én de producten zijn zoveel mogelijk natuurlijk), dus besloot ik een starters kit aan te schaffen. 
Burt's Bees belooft dat je door middel van deze kit je van top tot teen op en top verzorgd na het gebruiken van al deze producten. Al kan je -als je logisch nadenkt- al meteen weten dat die belofte niet klopt. Er zit namelijk geen enkel haar product in deze kit, maar ik moet zeggen dat 'head to toe' veel lekkerder klinkt dan 'neck to toe'.
Hieronder vertel ik wat ik van de vijf producten vind:

Fabulously Fresh Peppermint & Rosemary Body Wash:
Meestal ben ik niet zo een persoon die haar geld uit wil geven aan speciale body washes. Elke normale body wash maakt schoon, en samen met de geur van het product, is dat eigenlijk het enige wat ik van zo'n product vraag. Aangezien deze ook in de kit zat, 'moest' ik hem wel uitproberen. Wat ik ervan vind? Het is eigenlijk niet meer dan -jawel-  een normale douche gel. Hij maakt schoon, wat hij zal moeten doen. Maar iets anders? Nope. Het enige wat ik kan zeggen is dat de geur niet mijn eerste keus was geweest, het ruikt sterk naar pepermunt. Wel lekker voor in de ochtend, je krijgt een beetje een opep-gevoel en dat maakt je een beetje wakker. Over het algemeen is het een fijne douchegel, maar geen wondermiddel die je huid wat extra's geeft. Ik gebruik hem trouwens liever niet in de avond, omdat je dan dat zelfde opep-gevoel krijgt. 

 Soap Bark and Chamomile Deep Cleansing Cream:
Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de body wash: hij doet wat tie moet doen. De geur van dit product is minder storend, het ruikt vooral naar citroen. Echter vervliegt de geur snel, dus mocht je problemen hebben met de geur ben je daar snel vanaf. 
Ik heb van mezelf best een vette huid, en meestal is mijn huid niet kapot te krijgen. Toch heeft deze crème het geflikt, mijn huid werd namelijk na gebruik trekkerig. Ik had echt een crèmpje 'nodig', iets wat ik nog nooit had meegemaakt. 
Voor mensen net zoals mij die ook een vette huid hebben, kan je dit product overwegen om te kopen, maar als je een droge huid hebt beslist niet.
Naturally Nourishing Milk & Honey Body Lotion 
Oh, wat is dit toch een fijn product! De lotion trekt snel in, ruikt lekker (naar melk, honing en citroen), en 
verfrist daarnaast ook een beetje. Ik heb een nieuwe favoriete body lotion, denk ik.

Coconut Foot Cream 
Weer zo'n lekker verwen product. Je smeert je voetjes in met deze crème, katoenen sokjes eroverheen en gaat slapen. De volgende ochtend word je wakker met zúlke zachte voetjes, I just love it.
Beeswax Lip Balm Tube
De lippenbalsem verzorgt je lippen erg goed, maar de tinteling die je krijgt bij het opdoen mochten ze van mij weglaten. Het is een beetje het soort geprikkel wat je krijgt bij het dragen van een lip plumber, wat ik normaal geen probleem vind. Deze slaat alleen ook een klein beetje aan op mijn ogen, erg jammer! Hij voelt ook erg koud aan, maar dat vind ik eigenlijk wel lekker. 
Hand salve:
Last but not least: de handzalf. I love this stuff! Ik heb veel hand crèmes- en zalfjes gebruikt, maar die trokken op de één of andere manier nooit goed in. Er bleef altijd een soort laagje op mijn handen liggen, wat ik geen fijn gevoel vond. Daarnaast maakte ze mijn handen ook niet zacht.
Maar deze zalf doet alles wat van hem word verwacht. Hij is in ongeveer twee minuten ingetrokken, en je kan gelijk genieten van zachte handjes.
Burt's Bees Head to Toe Kit
Al met al zijn het vrij basic producten, al moet ik zeggen dat de body lotion en de handzalf er echt uitspringen. Die zal ik zeker nog apart opnieuw kopen, maar de rest laat ik voor wat het is.

Heb jij wel eens wat gebruikt van Burt's Bees?

Liefs