1 aug 2011

Inspi: Recycle your stuff!

Nee, dit wordt geen slap verhaal over het redden van de wereld. Of dat je je papier van het gewone afval scheiden moet scheiden. Nee, we gaan vandaag lekker crea bea-en! Als ik tijd voor mezelf heb ik vind ik het fijn om zelf sieraden te maken. Niet op een erg hoog niveau, maar wel met veel fantasie en creativiteit. Vandaag had ik weer zo een moment en ik ging als een trein. Met als resultaat: twee ringen. Over alle twee de sieraden komen artikelen,  vandaag komt de eerste aan bod.
DIY-en is echt aan mij besteed, ik hou ervan om te weten dat er maar weinig mensen met hetzelfde rondlopen. Ik bewaar oude kettinkjes, kapotte oorbellen, losse armbandjes en meer allemaal in een 'restjesbakje'. Deze dingen kan ik dan gebruiken door ze met elkaar te mixen en zo tot nieuwe sieraden te komen!
Genoeg gekletst, we gaan door naar hetgeen waar het allemaal omgaat: de ring.

De schildpad is eigenlijk een mobiel-hangertje, en op een gegeven moment was hij helemaal uitelkaar gevallen. Het hoofdje en een pootje waren eraf en ook een paar steentjes waren los geraakt en vervolgens kon ik deze niet meer vinden. Toch vond ik het zo'n lief schildpadje en heb ik hem altijd bewaard. Een maand geleden las ik in de Grazia over dierenringen die helemaal hot and happening zijn, wat mij inspireerde om mijn langbewaarde schildpadje weer erbij te pakken en helemaal te pimpen!

Ik heb het volgende gedaan:
Als eerst heb ik een parel losgemaakt van een knopjesoorbel. Daarna heb ik wat paarse steentjes losgemaakt van het schild wat onder de parel zou komen, aangezien je dat toch niet meer zal zien. Deze steentjes heb ik vervolgens opgevuld op de plekken waar dat wel te zien was. Vervolgens plakte ik de parel op met lijm van Alt Deco. Het strikje plakte ik boven het pareltje, deze is afkomstig van een Primark ketting die uit elkaar gevallen was. Daarna heb ik nog een kraal in de vorm van een vlindertje op de poot rechtsboven geplakt en klaar was ik.
Tot slot heb ik het geheel stevig op een ring geplakt en klaar was mijn nieuwe eyecatcher!

Zoals je ziet heb ik dus van overal en nergens allemaal sieraden en dergelijke bij elkaar geraapt, om zo tot een eindresultaat te komen. Ik raad je aan om -wat ik al zei-  alle kleine troepjes te bewaren, je kunt er altijd nog wat leuks mee doen. Denk een beetje out of the box en laat je fantasie werken!
Verwacht binnenkort nog de DIY van de andere ring!
liefs