17 aug 2011

LaDiDa app

Vorige week vertelde ik je nog over de ToDo app, een handige lijstjesmaker voor op de iPod, iPhone en iPad. Vandaag een iets minder functionele app, maar wel erg leuk!
I´m talking about LaDiDa. Deze app zorgt ervoor dat zelfs ik mooi kan zingen. That´s right. Je zingt iets, vervolgens vervormt de app je stem waardoor het een stuk mooier klinkt!. Het kan een zelfverzonnen liedje zijn, maar ook eentje die al bestaat.
Zo ziet het opnamescherm eruit:
Klik op het rode rondje om te beginnen met opnemen....


Vervolgens moet je beginnen met zingen, je moet nu vooral letten op de roze rondjes die elke seconde verplaatsen (op het plaatje zie je de 4). Dit geeft de snelheid van de beats aan. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar als je het ziet wijst het zich vanzelf.
De beat snelheid en de melodie kun je instellen, hier zijn veel opties voor. Kijk hiervoor rechtsboven op het scherm en klik op 'settings'.
Je kunt je gezongen lied na afloop opslaan, als je er tevreden mee bent. Die komt dan onder de 'My Songs' tab te staan. 
Je kunt er voor kiezen om je liedje(s) te publiceren, zo kunnen andere LaDiDa-gebruikers je liedje beluisteren en beoordelen in sterren. Je kunt ook van andere mensen hun liedjes beluisteren, deze vind je onder de tab 'Discover'.
Ik heb er trouwens ook eentje gepubliceerd, een erg nutteloos liedje haha! Mocht je geïntereseerd zijn, hij heet How Are U.

Al met al vind ik het een grappige app, vooral goed tegen verveling. Je kunt bijvoorbeeld je eigen teksten verzinnen en die dan uit proberen met de app. Voor de rest heb je niet veel aan de app, it's just for fun.

Ik heb de app gratis gehad, er was een tijdelijke actie dat je hem tijdelijk gratis kon downloaden. Nu kost de app echter €0,79. Niet een gigantisch geldbedrag, maar of ik hem dan had gekocht? Ik denk het wel! Het is niet veel geld en ik vind het erg leuk dat je even het gevoel krijgt dat je wél kunt zingen!

liefs