23 sep 2011

Eye Of The Day

Het is een tijdje geleden, maar ik heb weer een nieuwe EOTD voor je. Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer ervaring krijg in het werken met oogschaduw, te meer omdat ik het nu bijna dagelijks opdoe. Lemme show you my eyes of today!
Dit is hem dan. Het is een vrij natuurlijke look, al komt hij op de foto's hieronder nóg natuurlijker over. Je ziet bijna geen kleuroverloop, maar neem maar van mij aan dat het in het echt wat meer te zien is. Ik skipte vandaag -min of meer- mijn bruintinten, en koos voor crème, taupe en een heel klein beetje groen.
Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat deze foto's aan het eind van een schooldag zijn genomen, dus ook hierdoor is de kleur een beetje afgenomen.

'Groen? Waar dan?' Ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt, maar ik heb wel degelijk een beetje groen gebruikt. In de buitenooghoek om precies te zijn, maar ik heb dit zo ver uitgeblend dat er zo goed als niets van te zien is. Note to self: meer opletten tijdens het blenden van de kleuren de volgende keer.
Toch vind ik het een perfecte look voor overdag, ik vind het mijn ogen nét wat extra's geven.
Als basis gebruikte ik de Urban Decay Primer Potion, die bij mijn Naked Pallette was ingebrepen (ik houd van dat ding!) Heerlijk spul, je kunt het verschil zeker merken dan dat je bijvoorbeeld een Catrice basis zou gebruiken. 
 Voor mijn ooglid gebruikte ik een Gosh Pigment in de naam Satin, een prachtig zalm-achtig roze kleurtje. Ik vond deze trouwens in de kortingsbak van de Kruidvat, er zijn ontzettend veel dingen afgeprijsd van Gosh op het moment. Ik nam deze mee voor €3,50 samen met nog 4 andere pigments. Daarnaast heb ik nog de 'Touch up!' concealer gescoord voor €4,- en een lipstick voor maar een eurootje in de kleur 'Mocha'. Ik zou zeker even kijken nemen, je krijgt veel voor weinig.
De meest linkse kleur, genaamd Mary-Lou Manizer, gebruikte ik als highlighter op de jukken. Insane Jane, de middelste kleur gebruikte ik als kleur in de arcadeboog, de groene kleur ('Jealous Jordana') gebruikte ik in de buitenste ooghoeken.
Satin, Mary-Lou Manizer, Insane Jane, Jealous Jordana
Zoals elke dag, gebruikte ik dit palletje om mijn wenkbrauwen mee in te vullen. Klik hier voor een artikel hierover. De eyeliner gebruikte ik voor het tightlinen van mijn bovenste wimperrand, tot slot bracht ik nog een likje Maybelline mascara aan. 
Mary-Lou Manizer, Insane Jane en Jealous Jordana komen trouwens uit een pallette van the Balm Cosmetics. Een prachtig merk dat helaas niet in Nederland te koop is.

Liefs