2 sep 2011

I love.. Beats By Dr. Dre earphones

Ik ben zo'n persoon bij wie haar oortjes altijd na twee maanden stukgaan. Op de één of andere manier gebeurde dat altijd gewoon. Elke keer €25,- per twee maanden uitgeven (=€150,- per jaar), vond ik erg duur worden voor oortjes van niet al te goede kwaliteit, dus daarom besloot ik eens voor een duurdere variant te gaan. Één ding weet ik zeker: ik ga nooit meer terug naar mijn oude, vetrouwde Apple oortjes.
Ik kende beats by dr dre (BBDD) al een jaar of 2, maar ik merk dat het nu pas een beetje aan begint te slaan in Nederland. BBDD is een merk dat zich bezighoudt met het afspelen van geluid, heel erg mooi geluid. BBDD belooft je geluid op studioniveau, het beste geluid dat er is. En ja, daar betaal je wel wat voor. Maar of dat het het waard is? Naar mijn idee wel!
Dit merk is opgezet door Dr. Dre, een Amerikaanse rapper. De ibeats zijn al jaren bekend bij de sterren, je zal ze misschien wel in verschillende clips voor bij hebben zien komen.
Het meest bekende product van BBDD zijn de headphones, oftewel de koptelefoons. Ik heb deze getest en het geluid was geweldig, maar toch niet iets voor mij. Ik vond ze namelijk niet erg praktisch, omdat ik mezelf niet zo snel met een koptelefoon over straat zie lopen. Just not my thing. 
Oortjes zijn daarentegen wel iets wat ik vaak gebruik, dus ik besloot voor die te gaan.
De oortjes komen in een grote vierkante doos, uiteindelijk hou je dit over: een tasje met je oortjes erin. Makkelijk om mee te nemen, verder zijn je oortjes goed beschermd.
Dit zijn ze dan!  Ik vind ze er zelf erg mooi uitzien. Niet te ingewikkeld, maar ook niet te saai: just perfect.
De oortjes hebben een handig knopje waarmee je het geluid kunt bepalen, verder kun je naar het vorige of volgende liedje gaan.
Maar dan natuurlijk waar het allemaal om draait: het geluid. En ja, dat is inderdaad ontzettend mooi! Het geluid is zoveel helderder, het leek alsof ik nu pas echt goed naar mijn muziek luisterde.  Al moet ik zeggen dat de headphones nog beter zijn, maar de oortjes zijn ook heel erg goed!

De prijs is iets waar ik wat minder blij van word: ik heb namelijk $100,- (ongeveer €70,-) betaalt voor deze oortjes. Toch vind ik het ze waard, zeker als deze meerdere jaren meegaan (daar ga ik van uit). Ik betaal normaal €150,- per jaar aan oortjes, terwijl ik voor deze maar €70,- betaal. Deze zijn ook nog eens van veel betere geluidskwaliteit, dus eigenlijk valt de prijs best mee.

Er zijn nog veel meer producten van Beats By Dr. Dre, zo hebben ze onder andere koptelefoons, boxen en zelfs laptop. Bezoek de site voor meer informatie: beatsbydrdre.com 
Wat vind jij van BBDD?

Liefs