1 sep 2011

Islamorada: verblijfplaats


We hadden ongeveer een jaar geleden een vakantie gewonnen, de bestemming mochten we zelf kiezen. We besloten om in de zomervakantie te gaan, omdat het dan mooi zou aansluiten op de vakantie die we al geboekt hadden. Aangezien mijn ouders het er ook mee eens zijn dat Amerika de leukste vakantiebestemming is om te bezoeken, was de keuze snel gemaakt: We're going to America!

De eerste week verbleven we in een gigantische villa op het park Angler's Reef op Islamorada, wat supermooi ingericht was en eigenlijk gewoon mijn droomhuis was om later in te wonen. Het huisje zag er van buiten súperschattig uit en het stond in een soort van wijk met allemaal dezelfde huizen, met ieder zijn eigen kleur. Het was natuurlijk geen echte wijk, maar een soort park waar je een huisje kon huren voor een langere tijd, of zoals wij dat deden: voor één week.
In tegenstelling tot de buitenkant, was de binnenkant  totaal met een andere stijl ingericht: modern, netjes, maar toch gezellig en knus. Ik denk er wel eens over na hoe mijn huis er uit zal zien als ik ooit op mezelf ga wonen, en dit idee komt zeker in de buurt. Je had één woonkamer, een keuken, een eethoek, twee slaapkamers met in de één een kingsize bed en in de andere twee aparte bedden, met ieder een eigen badkamer.
Ook was alles heel praktisch verzorgd: genoeg voorraden aan shampoo, toiletpapier, een grote koelkast, noem maar op. Misschien niet heel bijzonder, maar wel belangrijk om te weten.
Iedere keer als ik door het park liep, had ik het gevoel of ik een ansichtkaart was ingestapt. Alles leek zó perfect, vol kleur en gezellig. Je had een zwembad die uitkeek op het strand, en dat was dan ook meteen het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden: het strand. Echt, dat was crappy as hell. Als eerste was het zand heel grof en pijnlijk, maar naarmate je richting het water wilde gaan werd dit alleen maar erger. Je leidde letterlijk pijn door de dikke stenen, daarna belandde je in een soort zeewiermoeras waar je steeds inzakte. Niet fijn!

Voor de rest is Islamorada geweldig, alleen het strand dus is iets waar je beter (ver) vandaan kan komen.
Hieronder vind je de foto's van het huis waar we in zaten en het park eromheen:
(klik op de afbeelding voor een vergroting)














Ik houd van kleine details ;)









Het uitzicht van 'het strand' was dan wel weer mooi.







 Liefs