19 sep 2011

Review Biocura Lip Gloss: Color & Care

Biocura is een merk dat al jaren bestaat, mijn moeder gebruikte het vroeger al. Toen was het gewoon te koop in de drogisterijen, iets wat ik best kan geloven. De producten van Biocura zien er namelijk helemaal niet slecht uit, toch verwachtte ik er niet zoveel van. Na lange twijfel of ik de lipgloss -want daar gaat het om vandaag- zou openmaken en gebruiken of terugbrengen naar de winkel, besloot ik hem toch te houden. En daar is ie dan: de review over de Biocura Color & Care Lipgloss!
Here's what they say:
Biocura Lip Gloss Color & Care geeft de lippen een stralende glans. De lipgloss bevat beschermende vitamine E die de vochthuishouding van uw houd ondersteund. De lang hechtende kleur kleeft niet, geeft uw lippen een zachte kleurtoon en verzorgt de tere liphuid.
  
And here's what I say...
Ten eerste de verpakking, daar is goed over nagedacht. Je komt duidelijke informatie te weten over de lipgloss (de werking, houdbaarheid, hoeveelheid, ingrediënten,) en dat vind ik fijn. Ook ziet het er ook nog eens goed, netjes en bijna chique uit, je zou bijna niet geloven dat deze lipgloss van de Aldi vandaan komt.
Ook de tube op zich ziet er gewoon, goed uit. Het heeft een beetje de vorm van een pen, door de dop die in een puntje eindigt. Je brengt de lipgloss aan met een spons applicator, de beste manier voor het aanbrengen van lipgloss naar mijn mening.  Het is voor de rest niet erg bijzonder van uiterlijk, gewoon een simpele tube lipgloss.
Dan waar het natuurlijk allemaal om draait: het spul dat je op je lippen smeert. De kleur wordt kersenrood genoemd, en bevat kleine rode glittertjes.
Het onderdeel waar ik toch het meest verbaasd over was, was de pigmentatie die deze lipgloss bevat. BAM in your face, dat is de perfecte omschrijving voor de pigmentatie van dit lipglossje.
See? 
De kleur op de lippen is ook erg mooi, je krijgt een beetje hetzelfde effect als met een lipstick, alleen dan met een glansje. Pretteh!
De kleur komt op de foto veel rozer over, de kleur ziet er in het echt uit net zoals de hand-swatch.
Het enige nadeel van deze lipgloss is, dat hij in de lijntje trekt. Hij 'bloedt' (dat hij in de lijntjes van je huid trekt en er dunne, rode streepjes ontstaat) niet zo zeer, maar je ziet wel lijntjes verschijnen op de lippen na een minuutje of twee. Jammer, want de kleur opzich is erg mooi. Toch is dit probleem heel makkelijk op te lossen: breng hem bijvoorbeeld boven een lippenbalsem of lipstick aan, dan is het probleem opgelost. 
Ook zit de lipgloss lekker, hij is niet plakkerig en daar houd ik wel van. Ik heb een hekel aan plakkerige lipglossjes, ook al blijven die wél langer zitten. En dat is meteen een onderdeel wat je een nadeel kunt vinden aan een lipgloss: dat hij niet lang blijft zitten. Voor mij is dat geen probleem, aangezien ik na een uurtje allang weer klaar ben met het kleurtje en een nieuwe tube pak.  
Een fijn extraatje is dat hij je lippen lekker zacht maakt en hydratheerd, precies zoals hun belofte luidde. I like!
Al met al is dit een fijne lipgloss: hoog gepigmenteerd en fijn in gebruik. Het enige nadeeltje voor mij is dat de kleur in de lijntjes van je lippen trekt, maar dat is -zoals ik hierboven uitlegde- makkelijk op te lossen. 
Ik kocht deze lipgloss bij de Aldi, een winkel waar ik (lees: mijn moeder) alleen kom voor een paar specifieke dingen die gewoon erg lekker zijn om te eten (off-topic, I know). De lipgloss heeft ongeveer €2,- gekost. 

Liefs

P.S. De producten van Biocura zijn trouwens ook online te koop, onder de naam Lacura. Klik!