13 okt 2011

BlackBerry gekte

Scaled_large
De wereld stopte even met draaien toen de pings niet meer verzonden werden en mails niet meer binnenkwamen. Facebook en twitter worden er al drie dagen mee doogegooid: geen pings, whatsapp en mailtjes die meer binnenkomen. Zoals je misschien wel weet, loop ik ook met een BlackBerry rond, en het is alle behalve fijn. Die storing, bedoel ik dan. We gaan gewoon terug de tijd in; hét primitieve leven is weer begonnen. Ineens stromen de sms'jes (kennen we dat woord überhaupt nog?) weer binnen, moet ik op mijn laptop kijken of ik nog een mailtje heb. Voordat ik met iemand een uitgebreid gesprek kan voeren, moet ik eerst diegene mentionen of smsen of hij of zij even op msn kan komen. Drama, isn't it? 
Natuurlijk is het irritant allemaal, omdat je je dagelijkse routine moet aanpassen. Maar het valt me wel op dat sommige mensen behoorlijk afhankelijk zijn. Kom op zeg, it's just a phone. Mensen om mij heen gaan nog net niet in een hoekje zitten huilen, weliswaar met hun laptop én iPod; but still. Twee jaar geleden had niemand nog een BlackBerry, laat staan internet op zijn mobiel. Misschien een enkeling, maar daar betaalde je wel de hoofdprijs voor. De hele wereld is gewoon zo afhankelijk geworden van de BlackBerry, dat bedrijven claimen niet meer goed te functioneren. Ik wil diegene echt voor hun kop slaan, want hoe deden ze dat twee jaar geleden dan? Een beetje out of the box denken is blijkbaar teveel gevraagd. Aan de andere kant snap ik het wel, aangezien je niet direct je mails kunt checken. Maar anno 2011 hoef je maar de McDonald's (of een ander willekeurig café) in te stappen en je hebt wifi op je geliefde toestel of iPod.
Het primitieve leven bedoelde ik natuurlijk als grapje, maar sommige mensen moeten toch echt een traantje wegpinken bij het idee dat ze voorlopig niet meer kunnen pingen.
Of ik ga overstappen naar een iPhone?
Misschien wel, maar niet om die reden zoals hier boven beschreven. Het kon net zo goed Apple gebeuren, of HTC. Ik wil gewoon duidelijk maken dat mensen steeds verwender worden, en enige tegenslag niet aankunnen.

Get over it people, life goes on!


Liefs