10 okt 2011

How to deal with rainy days

Tumblr_lsas3jn5ge1qdqde5o1_500_large
Nederland is een geweldig land, het enige wat me tegenzit is het weer; dat is praktisch altijd bagger. Zo hebben wij nu ook een paar regenachtige dagen achter de rug, waarin ik vier keer doorweekt op de plaats van bestemming aankwam. Not cool!
Vandaag wil ik een paar tips en ervaringen met jullie delen, hope you like it.
We kennen allemaal de regenjassen-en broeken wel. Het eerste wat je zou kunnen doen, is deze twee dingen aanschaffen. So not sexy, maar als je eenmaal op de plek van bestemming aankomt, ben je wel helemaal droog. En alsof iemand je ziet in dat regenachtige weer? Ik zelf doe trouwens alleen een regenbroek aan, omdat mijn jas toch al waterdicht is. Who cares?!
Je kan trouwens ook droge kleding meenemen en je omkleden als je op de plaats van bestemming bent, maar dat gezeul met extra tassen is niet voor iedereen (like me) weggelegd.
4700816661_bbcaecf673_z_large
Stel, je móet een verpletterende entree maken op de plek waar je naar op weg bent, dus een regenbroek is uitgesloten. Trek een legging aan! Deze is dunner en minder zwaar dan je spijkerbroek, deze droogt dus sneller op. Neem trouwens een legging in een donkere kleur, want dan zie je niet dat je nat bent. Kun je toch nog geweldig aankomen op de première van die nieuwste film, met jezelf in de hoofdrol natuurlijk ;).


Hoe het zit met je make-up? Laat die regen je niet tegenhouden om gewoon je daily routine te doen. Ik zweer bij een goede primer, zo blijft je make-up veel beter zitten. Ook waterproof mascara is een must, om te voorkomen dat je er niet uit ziet al een pandabeertje aan het eind van de rit.

En.. als dit allemaal niet gewerkt heeft: ga je toch lekker met de bus ;)

Liefs