19 nov 2011

5 ideale producten voor de winter

De winter is voor mij een beetje een moeilijk seizoen in het jaar. Ik ben steeds meer iemand geworden die van de zon houdt, ervan houdt om lekker op het strand te leggen en een gezond kleurtje op te bouwen. Natuurlijk kan dit niet altijd, aangezien ik ook gewoon school heb en andere dingen. Maar dat neemt niet weg dat ik me altijd beter voel als het zonnetje schijnt. Vooral als de overgang komt van 'koud, maar een zonnetje' naar 'regen, mist en erge kou', heb ik even het gevoel alsof ik in een winterslaap wil belanden. Ik ben opeens heel erg moe en voel me vaak ook voor een langere periode (een week tot maximaal twee weken) erg down. Waar dit mee te maken heeft?

 De winterdip. Ik heb een beetje research gedaan op het internet en ik kwam toch echt uit op het begrip 'winterdip'. Wat dit inhoudt? Je bent erg snel moe én voel je heel erg down; precies waar ik last van heb. So, what to do? Er bestaat helaas geen wondermedicijn, het is iets waar je echt 'doorheen' moet. Máár we kunnen er natuurlijk wel het beste van maken!
Vandaag laat ik jullie mijn persoonlijke top 5 producten zien, die ik sinds kort heb ontdekt en stuk voor stuk heerlijk vind om te gebruiken. Het zijn lekkere producten voor de winter, die mij de winter in ieder geval een stukje leuker maken!

1. Burt's Bees: Almond Milk Bees wax hand cream 
In de winter heb ik altijd erg last van droge handen, en daarom is voor mij een goede handcrème enorm belangrijk. Ik heb er vele gebruikt, maar na het intrekken bleef er een gek laagje crème op mijn handen achter, wat ik niet zo goed kan uitleggen. Deze heeft dit niet, en ik vind hem heerlijk. Het is onwijs verzorgend en hydraterend, geweldig! Het intrekken duurt wel even, maar dat vind ik dan ook niet erg. Zo kan je des te langer genieten van de geur, die enorm ruikt naar de amandelen die erin zitten. Van die geur moet je wel houden, de producten zijn (sinds kort?) bij Sephora te koop, dan kan je even nagaan of je wel van die geur houdt. De prijs van de hand crème ligt zo rond de €15,-, wat natuurlijk niet niks is voor een handcrème. Voordeel is wel dat je er enorm lang mee doet, ook al is het potje best klein. Anyway, mocht je op zoek zijn naar een goede hand crème, wandel dan even de Sephora in!

2. De ronde sjaal, the endless scarf or however you wanna call it.
Warme kleding is essentieel, en vooral een sjaal vind ik heerlijk om te dragen in de winter. De ronde sjaal vind ik het leukst staan en het makkelijkst, omdat je niet moeilijk hoeft te doen met de uiteindes die dan zo ongemakkelijk uitsteken.
77546424803408757_io7npvhz_c_large
3. Geurkaarsen
Geurkaarsen geven me echt een warm en knus gevoel, perfect voor de winter. Op dit moment heb ik waxine lichtjes van de Kruidvat in vanille-geur. Niet zo bijzonder dus, maar daarom niet minder lekker.
4. Bad-olie van Kneipp
Ik ben dol op de bad-olies van Kneipp, ze ruiken allemaal heerlijk en zijn daarbij ook doeltreffend op je problemen. Je hebt bijvoorbeeld bad-olies om vrijer te kunnen ademen en om helemaal tot rust te komen. Erg fijn zijn ze!
5. Beenwarmers en hoge kousen
Omdat ik iedere dag zo'n 40 minuten naar school moet fietsen, is het wel fijn als ik naast mijn bovenlijf ook mijn benen lekker warmhoud. Vooral hoge kousen vind ik heerlijk als extra laagje onder mijn spijkerbroek, ik ben vooral fan van die van de Primark. Goedkoop en van goede kwaliteit, daar houd ik van!

Liefs