25 nov 2011

'Touperen' met Andrélon Droog Shampoo

Mijn body producten die ik op dit moment gebruik, met de Andrélon Droogshampoo. Sorry voor de armoedige kwaliteit, mijn lader van mijn camera heeft het opgegeven. En aangezien een artikel zonder foto's pretty boring is, moeten jullie het doen met deze geweldige BlackBerry kwaliteit.

Een tijdje geleden was ik uitgekozen door Vera van veracamilla.nl voor het Andrélon Droogshampoo testpanel! Superleuk natuurlijk, dat ik samen met 9 andere meiden was uitgekozen uit de vele deelnames. Een hele eer! Daar heb ik mijn review mogen plaatsen, die je hier kunt vinden. Vandaag ga ik jullie vertellen hoe je dit product moet gebruiken, want het is heel wat anders dan een doorsnee droogshampoo.
Lemme explain!




Een droogshampoo absorbeert het vettige laagje van je haar. Als je in de morgen bijvoorbeeld een hè-mijn- haar-is-vet-momentje hebt, kun je snel ervoor zorgen dat je nog goed voor de dag komen door droogshampoo te gebruiken. Bij de Andrélon Droogshampoo, moet je het product twee minuten laten intrekken en dóe dat dan ook; anders is het effect niet maximaal. Dit product haalt je vettige laagje niet persé weg, maar maskeert het meer, omdat je haarstructuur stugger wordt gemaakt. En dát vind ik het grootste voordeel van deze droogshampoo.
319633_1879727322398_1517735546_31481638_5610150_n_large
Doordat je haar goed stug wordt gemaakt, creëer je makkelijk volume door simpelweg met je handen door je haar te gaan. Je haar zal wat 'boller' staan, en nu is aan jou de keus hoe je hier van gebruik kan maken. Je kunt het simpelweg los laten hangen, iets wat ik doe als mijn haar maar een beetje 'hangt' en ik een iets 'losser' kapsel wil. Ook kun je makkelijk getoupeerd, zonder te touperen! Dat maakt dit product zo uniek.
Je brengt het product lichtjes aan, je moet in ieder geval geen wit/grijze waas zien; dan heb je teveel. Laat dit minimaal 2 en maximaal 3 minuten zitten, en kam het dan goed door. Woel vervolgens door je haar en je haar zal wat boller gaan staan. Nu ga je haar in de hoogte brengen hoe je het wilt. Pak de bovenste plukken van je haar en breng deze naar achter. Creëer dan een touperend kapsel (je toupeert het niet, maar je zet je haar als het ware omhoog), en zit dit vast met een klipje. Door je stugge haarstructuur blijft dit namelijk gewoon zitten! Je kunt eventueel nog haarspray aanbrengen, maar dat is niet persé nodig.

Ik ben nooit een voorstander geweest van touperen, het is erg schadelijk voor je haar en je hebt na afloop gigantische knopen en klitten in je haar. Dit is een makkelijk alternatief, ik gebruik het product dan ook vaak. Mijn haar zit vaak heel erg plat, en om het een beetje levendig te maken is dit product ideaal.

Voor €5,- heb je hem in huis en je kunt hem kopen bij diverse drogisterijen.

Liefs

P.S. Dit is alweer het 200ste artikel!