21 jul 2011

Essence 50's Girls Reloaded translucent loose powder


 Meestal ben ik niet zo van de beauty reviews, maar ik vond dat ik dit bijzondere product toch met je moest delen! Ik heb het namelijk over de transparante poeder van essence. Ik was al langer op zoek naar zo'n soort product, maar -zover ik weet- had je dit alleen bij Make Up Forever. Aangezien ik goed aan het sparen ben voor mijn vakantie binnenkort, vond ik het niet waard om het uit te geven aan de HD High Definition powder van MUFE. Totdat ik een soort gelijk product vond in de schappen van essence! Lees verder voor mijn mening, zo'n poeder is handiger dan je denkt.
Voordat je verder gaat:
Elke huid reageert anders op een product, wat voor mij goed kan werken, hoeft niet ook voor jou hetzelfde effect te hebben. Just so you know ;)

De verpakking is iets waar ik erg tevreden over ben. Niet te netjes, maar ook niet te speels. Het ankertje vind ik een leuk extra detail. Je betaalt drie euro voor een poeder van 8,5 gram, wat ik een goede prijs vind. Je kunt er onwijs lang mee doen!

Je kunt wel zien dat essence goed over het product heeft nagedacht, er zit namelijk een beschermingsplasticje tussen het bijgeleverde sponsje en de poeder zelf. Zo blijft je sponsje schoon en word het product goed luchtdicht (voor zover dit kan) afgesloten.


De poeder is lekker zacht en blend goed in de huid. Zoals je ziet is het product volledig kleurloos, het product matteert het gezicht ook erg goed. Niet op een onnatuurlijke manier, maar de glans word zeker weggehaald. De glans blijft zo'n 5 uur weg, wat ik -zeker voor mijn vette huid-  erg lang vind. I like!
Verder is de geur van de poeder echt súperlekker! Het heeft de geur van toffees, mmm. Je ruikt de geur bij het aanbrengen redelijk sterk, maar daarna niet meer. Een nadeeltje voor mensen die niet zo van de geur van toffees houden, maar gelukkig blijft het niet lang hangen.
Het enige wat ik minder vind, is dat het product een beetje 'lekt' aan de voorkant. Wel jammer, nu word het product ergens meenemen naar toe moeilijker, al is dit met een simpel plakbandje natuurlijk opgelost ;)
Maar het beste van dit alles is toch wel het product op zich: ik wil nóóit meer terug naar een gekleurde poeder! Het is gewoon erg makkelijk, omdat je niet meer hoeft na te denken over welke kleur bij je huid en foundation past als je weer een nieuwe poeder wilt aanschaffen. Erg jammer dat dit product limited edition is, ik ga er nog een paar kopen, zodat ik voorlopig een voorraadje heb haha!

xoxo!