9 aug 2011

Lijstjes maken op je iPod

Ik ben gek op overzicht en dat zie je in alles terug. Ik heb alleen tassen met veel vakken en ritsen, zowel mijn kledingkast als mijn make-up is tot in de puntjes georganiseerd en... ik ben dol op lijstjes. Eerst schreef ik altijd alles in een schriftje, maar mijn handschrift is niet al te netjes en  daardoor verloor ik het overzicht (daar heb je het weer). Laatst ontdekte ik deze app voor alle Ipods en Iphone's, namelijk: de ToDo app. Het is een simpele app met niet te veel poespas, maar wel erg functioneel.

Het idee is eigenlijk hetzelfde als mijn schriftje: je 'schrijft' er lijstjes in.


Dit is het eerste wat je ziet als je de app opstart. Je kunt zelf kiezen om een wachtwoord in te stellen, ik vind dit persoonlijk erg handig. Natuurlijk zijn 'lijstjes' niet iets om als geheim te bewaren, maar niet iedereen hoeft toch te weten waar je mee bezig bent? My opinion.


Hierna volgt dit scherm. Als je op het plusje rechtsboven klikt, word er een nieuwe map aangemaakt die je vervolgens kunt benoemen. Hierboven zie je bijvoorbeeld de map 'blog', hier zet ik al mijn ideeën in voor de site.


Als je op één van de lijsten heb geklikt, kom je op zo'n soortgelijk scherm. Dit is bijvoorbeeld wat ik van plan was te doen op 25 juli 2011. Klik je op één van de taken, word deze aangevinkt. Wil je wat aantekeningen kwijt bij de activiteit, klik je op het kladblokje naast iedere taak.
 Met het sterretje kun je taken uit verschillende lijsten selecteren die samen worden opgesteld in de map 'starred'. Dit is bijvoorbeeld handig als je een aantal dingen zeker niet mag vergeten, die heb je dan in één overzicht bijelkaar. 

Ik vind het een erg handige app, makkelijk te begrijpen en makkelijk in gebruik. De app zou helemaal perfect zijn als je bij iedere lijst of taak een wekker zou kunnen instellen, zodat je herrinnert word aan de taken die je nog moet voltooien.

De app is gratis te downloaden in de Appstore, en is geschikt voor de iPod, iPad, en iPhone.

liefs