27 sep 2011

Sephora Reviews

Inmiddels is het Prijzencircus van V&D al een paar dagen bezig en dus ook de bekende 3 voor 10 actie bij de Sephora. Ik kende deze actie al zo'n jaar of 3, maar kwam er nooit aan toe om even langs te gaan. Toen ik hoorde dat deze populaire actie weer van start zal gaan, heb ik zo snel mogelijk een vriendin opgebeld om richting Amstelveen te gaan. Ik kwam thuis met 6 producten, waarvan ik je er vier ga laten zien. 
Van links naar rechts: highlighting compact powder, mono eyeshadow, blush me twice blush+bronzer, mono eyeshadow
Laten we beginnen met de mono oogschaduws, twee vrij draagbare tinten. Je zou ze in het hokje kunnen plaatsen van 'safari kleuren', wat je ook een beetje kunt zien aan de namen. De linkerkleur heet Exciting Safari, de rechter Python Bag.
De oogschaduws zijn een beetje hard van textuur, zelfs een beetje te hard. Ik denk dat als deze iets zachter waren, je er meer pigment vanaf had kunnen krijgen. De pigmentatie op de foto laat de kleur van drie laagjes oogschaduw zien, uiteindelijk krijg je dus wel een mooie kleur. Na één laagje zie je bijna niets, dat vind ik erg jammer! Zeker als je kijkt naar de prijs die je betaalt per stuk, namelijk €12,80. Natuurlijk heb ik ze maar voor €3,33 gehad, maar voor de volle prijs zou ik ze zeker niet opnieuw kopen.
Deze oogschaduw belooft long lasting te zijn, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Ze blijven inderdaad mooi en lang zitten, maar niet beter als elke andere oogschaduw. 

De Blush Me Twice! duo pallette was een product dat ik meteen in mijn bakje deed. Ik werd helemaal verliefd op de blush, wat een mooie kleur is dat zeg! 

Daarnaast was ik al langer op zoek naar een matte bronzer, omdat ik het shapen een beetje onder de knie wilde krijgen (I'm working on it!)
Beide kleuren van het pallette bevatten niet zoveel pigment, maar dat vind ik juist prettig. Zo kan je de kleur mooi opbouwen en eventueel een beetje wegblenden als het fout gaat.


Ook dit product was ik erg blij om aan te treffen, ik houd erg van als er iets in de poeder is gegrafeerd. Ik gok dat deze poeder van de wintercollectie van vorig jaar komt, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. De highlighter geeft een mooi subtiel glansje op je jukbeenderen (of waar dan ook), ik ben er dik tevreden mee!

De Mascara en de Primer die je trouwens op de foto helemaal bovenaan ziet, review ik voorlopig nog niet, omdat ik er simpelweg nog geen goed oordeel over gevormd heb. De mascara laat ik namelijk dicht totdat mijn Maybellinne mascara op is, en de primer gebruik ik alleen als ik héle lange dagen heb. Een review over deze producten sluit ik niet uit, trouwens.
Of ik nog eens wat van Sephora eigen merk zal kopen? Nee, ik denk het niet. Ja, met name de highlighter is mooi, maar ik ben niet helemaal enthousiast. Het zijn mooie, basic producten, maar ook niet meer dan dat. Dan ga ik liever voor een product van Urban Decay, Benefit, Mac, Chanel, Dior...

Liefs

P.S. Dit is trouwens de bon van alle producten, zoals je ziet heb ik €64,- bespaard! Dat gaf me wel even een goed gevoel achteraf, haha.