16 aug 2011

Back In Time: The Mint Julep Masque

Er zijn van die producten die je volgens de beauty(blog) wereld móet hebben. Die producten waar je mee doodgegooid bent,  vervolgens weer bent opgestaan na een lange tijd, en opnieuw doodgegooid bent met deze 'geweldige' producten. Ik moet zeggen dat ik via Bloglovin' (follow me!) heel wat blogs volg, met name beautyblogs. Het ontdekken van nieuwe producten, de eyecandy die er vaak tussen zit, love it. Eens in de zoveel tijd laat ik jullie zo'n gehypt product zien, vertel ik mijn mening erover én vertel ik ook de mindere punten van het product (ieder product heeft die, toch?). 
Vandaag een gold old product, eentje die 'de nieuwe generatie beautylovers' (niet dat ik zo oud ben, maar deze werd twee jaar terug enorm gehypt) misschien wel ontglipt is: De Mint Julep Masque van Queen Helene! I agree, dit product is allang niet meer zo populair als twee jaar geleden, maar omdat het zo'n goed product is wil ik hem toch nog wat aandacht geven. De tube waarin het product zit, kun je eigenlijk vergelijken met een gigantische tandpastaverpakking. Van vierkante vorm, met een tube onderop. Goed idee om de verpakking zo te maken, maar slechte uitvoering. De bedoeling is dat je dan elk klein restje uit de tube zou moeten krijgen, doordat de verpakking als het ware op zijn kop staat, wat door de plakkerige substantie van het masker helaas niet lukt. Aan het einde zul je hem toch open moeten knippen om de restjes eruit te halen, hier kun je nog ongeveer drie keer mee doen.

Nu naar het belangrijkste deel van dit masker: de werking. En ja, dit is een welverdiend populair product! Ik heb van mezelf een best moeilijke huid, het is altijd vet en ik heb last van puistjes. Door dit masker worden mijn grove poriën op mijn neus inderdaad verminderd. Niet alles is weg, maar ik kan wel zeggen dat dit product voor 70% mijn poriën verkleint. De volgende dag zijn mijn puistjes ook zichtbaar gekrompen, dit heeft nog nooit een ander product gedaan met mijn huidje!
Het grootste nadeel van dit product is de verkrijgbaarheid. Dit masker is overgewaaid uit Amerika, daar kun je het gewoon in de winkels kopen. In Nederland vind je het in sommige afrowinkels, die zijn helaas niet op veel plaatsen gevestigd zijn. De tweede optie is het om op Ebay of een andere webshop te bestellen, iets wat ik toch minder handig vind dan het gewoon te kopen in de winkel.
De prijs-hoeveelheid verhouding is dan iets waar ik wel weer blij van word: je krijgt zeker waar voor je geld. Je krijgt een fles van 226.8 Gram voor €7,99 bij de webshop Mumi, wat ik persoonlijk erg betaalbaar vind voor zo'n goed product.

Al met al een geweldig product, die ik even uit de oude doos wilde halen. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad, let me know wat je ervan vond!

liefs