27 okt 2011

Aan het eind van deze winter ben jij niét blut, vier tips

Img_0190_large

De pepernoten liggen al in de schappen (belachelijk!), en we gaan heel stilletjes toch richting de donkere dagen tegenmoet met enorm veel gezelligheid én veel cadeautjes. En hoe graag je ook je geliefden wil verwennen, cadeautjes kosten geld en geld is duur. Ik had een tijdje geleden echt een geld dipje, maar het gaat nu alweer weer een stuk beter. Ik heb zelfs een paar tientjes in mijn portemonnee zitten! ;)

Ik hoop jullie met de tips die ik in dit artikel ga geven, een beetje te helpen om goed door de gezellige winterdagen te komen. Persoonlijk ken ik ook wel een aantal mensen die rond die tijd jarig zijn, dus mocht je geen sinterklaas en/of kerst vieren: ik hoop dat ik je toch een beetje kan helpen met deze tips om aan het eind van deze periode in ieder geval niet blut te zijn!
Tumblr_lm9m58fass1qe6cguo1_500_large
1: Neem tijd voor je cadeau
Check ruim van te voren even wanneer diegene waarvoor je een cadeautje moet kopen jarig is, (we all use facebook sometimes) zo heb je tijd om over je cadeau na te denken en hoef je niet last-minute een armbandje uit de H&M te trekken. Je hebt ook tijd om te sparen en research te doen naar een leuk cadeau. En je kunt natuurlijk haar wens in vervulling laten komen, zonder dat het jou belachelijk veel kost. Koop het allemaal zoveel mogelijk in de aanbieding, misschien klinkt dat een beetje egoïstisch (als in 'je hebt niets voor me over'), maar eigenlijk slaat dat nergens op. Je hebt een geweldig cadeau voor haar, en daar gaat het om.
2: Als je meer tijd hebt, kun je het groter aanpakken
Hierboven zei ik al dat als je de tijd neemt voor een cadeau, je tijd hebt om te sparen. Want stel, je wilt een keer je vriendin helemaal onderdompelen in allemaal kleine -maar superleuke- spulletjes. Je maakt een soort goodie bag, met een grote prijswaarde. Als je dit allemaal in één keer moet kopen, ben je (althans ik) na drie maanden nog despressief en natuurlijk ook zo arm als ik weet niet wat. Als je steeds als je gaat shoppen één of twee dingen voor haar koopt, zal het veel minder erg zijn. Dit omdat je elk product misschien wel in de korting kunt kopen (oke, mac heeft nooit korting, maar je snapt het idee), of in ieder geval zoveel mogelijk
Tumblr_lq87fnesz51qd823ko1_500_large
3: Kijk voor leuke cadeausets
Wat ook heel leuk kan zijn, zijn die cadeausets met van alles erin. Dan heb ik het niet over van die saaie pakketen van Dove, maar met kerst heeft Lush altijd geweldige verrassingspakketten! Zeker weten dat ze daar blij mee is.
4: Crea Betty for a day
Je kunt natuurlijk niet met een tekeningetje aankomen wat je bij je moeder vroeg altijd deed, maar er zijn heel veel leuke DIY's te vinden op internet. Bekijk dit artikel eens.


Heb jij nog een goede hou-je-geld-in-je-zak tip?


Liefs