22 okt 2011


Alles heb ik geprobeerd: Van het Clinique drie-stappenplan tot Appel Cider Azijn, van Clearisil tot Black African Soap; Niks heeft geholpen en niks zal dat ook doen denk ik. Je raadt het missen al: ik heb het over dat slagveld, gebergte of wat dan ook op mijn gezicht. Acne it is. Er wordt genoeg over geschreven, dus ik ga je niet lastigvallen met vieze plaatjes en het ontstaan ervan. Waar ik het vandaag wél over wil hebben is dat ik behoorlijk wanhopig ben geworden als we het hebben over mijn huidje. Niet dat het me continue irriteert (crazy thing called foundation), maar ik word er toch wel een beetje moe van. Ik heb het nu ruim anderhalf jaar, en ik heb elk 'wondermiddel' geprobeerd. Waarop ik vervolgens keer op keer mee teleurgesteld werd, want niets hielp. Wat bij iedereen goed helpt, werkt voor mij geen meter. Ik ben zelfs naar de huisarts geweest, maar ook daar heb ik alles geprobeerd, tevergeefs. De pil daarvan uitgesloten, want ik heb gewoon geen zin om nu al hormonen in m'n lichaam te douwen. Ik zal even opsommen wat ik allemaal geprobeerd heb (ik weet niet precies alle product namen ervan, sorry daarvoor!):
-Clearasil
-Black African Soap
-Nivea
-Clinique acne solutions drie-stappenplan: face wash, toner, crème.
-Clinique acne spot (om alleen je joekels mee aan te stippen)
-Lush Grease Lightning (ook voor de joekels, ik heb het ook op kleintjes geprobeerd, maar werkt ook niet helaas.)
-Appel Cider Azijn
-Acne van een onbekend merk uit het buitenland (zo ver ging ik dus)
-Neutrogena acne soap (uit Amerika)

Mijn huid kan wel tegen een stootje.
Ik heb nog meer producten geprobeerd, maar dan ik nu even niet op komen. Elk product op de waslijst hierboven, hebben allemaal geen effect op mijn huid. Even dat ik dat ik dé formule te hebben gevonden, de Clinique producten. Ze werkten helaas maar voor een weekje, daarna was ik weer terug bij af. Sad enough. Dus ik ga maar weer terug naar m'n goude oude Nivea crème, toner en face wash. Of de producten van Boots No. 7. en had Garnier niet zo'n roller in haar assortiment? Mmmm.


Ik geef de moed in ieder geval niet op,